

TV show new or old, it will always be there for you. That shitty comedy that you know is crap but watch on your TV, pirating that new Justinīieber album for your kids even though you hate the guy, or catching up on your favorite Way of life, and a feeling of freedom that nothing else can offer.
Robin hood the legend of sherwood tpb software#
Software for my dad to get back to work, pirated music for my mom, and much more. I have pirated movies for my grandma, pirated
Robin hood the legend of sherwood tpb plus#
Cet article soutient que la culture pirate est plus nuancée que ce que l’on dépeint et que, par la pratique traditionnelle, la piraterie est une performance vernaculaire de résistance. Pour les utilisateurs de fichiers qui l’adoptent, l’identité de pirate est un composite construit de manière discursive qui permet aux utilisateurs de s’inspirer (et de créer) des traditions de héros folkloriques hors-la-loi pour s’exprimer et affecter les changements à petite échelle dans le monde qui les entoure. Basé sur un travail de terrain ethnographique mené avec des groupes de craquage de la scène Warez et la communauté Kickass Torrents, cet article situe le discours de la piraterie comme un site d’identité contestée. Appelés hors-la-loi et voleurs, ces partageurs de fichiers pratiquent une tradition vernaculaire de piratage numérique face à un pouvoir étatique accablant. RésuméĪu bord de la frontière numérique, loin des océans de leurs homonymes maritimes, les communautés de pirates fleurissent. This article argues that pirate culture is more nuanced than popularly depicted and that, through traditional practice, piracy is a vernacular performance of resistance. For file-sharers who embrace it, the pirate identity is a discursively-constructed composite that enables users to draw upon (and create) outlaw folk hero traditions to express themselves and affect small-scale change in the world around them. Based on ethnographic fieldwork conducted with Warez Scene cracking groups and the Kickass Torrents community, this article locates piracy discourse as a site of contested identity. Called outlaws and thieves, these file-sharers practice a vernacular tradition of digital piracy in the face of overwhelming state power. On the edge of the digital frontier, far from the oceans of their maritime namesakes, pirate communities flourish.
